/Logika polnjenja e-vozila

Logika polnjenja e-vozila

Ljudje navadno nismo racionalna bitja. Ponavadi za svoja iracionalna dejanja, ki jih je veliko, iščemo raznorazne potrditve.

Ta članek ne bo govoril o emocionalnih nakupih na polnilnicah za e-vozila, kjer po vas teče dež in kjer elektrika stane več kot 5x toliko, kot na domači vtičnici. Ne, ta članek bo poskušal prikazati logiko polnjenja e-vozila.

Da boste lažje razumeli celotno matematiko, naj razložimo na enostavnem primeru: če ima naše DEMO e-vozilo kapaciteto med 30 in 40 kWh, kar zadostuje za okoli 180-250km, z njim pa v povprečju delamo 70 km/dan, se največkrat polni na naslednji način:

a) domače polnjenje na šuko 230V, 10A = 230V * 10A = 2300VA ali 2,3kW (kabel za to polnjenje je priložen vsakemu novemu vozilu in paše na vsako šuko vtičnico na svetu). To pomeni, da se naše DEMO vozilo napolni med 13 in 17 urami od 0-100% (razdelili smo kapaciteto 30 kWh/2,3kW=13h). Logika: za naše povprečne potrebe 70 km vožnje dnevno se torej potrebuje 10kWh energije, kar pretočimo iz omrežja v nočnem času v 4-5 urah. Strošek za energijo 10kWh = 1 EUR.

b) destinacijsko polnjenje je polnjenje, kjer ne polnimo doma, imamo pa na voljo javne polnilnice. Navadno gre za 11/22kWh polnilnice. Naše vozilo ima vgrajen 6,6 ali 7,2kW polnilec (kabel za ta način polnjenja ni nujno priložen novemu vozilu). Torej, na polnilnici smo omejeni z najšibkejšim členom – močjo polnilnice ali močjo polnilca, vgrajenega v vozilo. Te polnilnice lahko srečamo povsod. Javna parkirišča, mestna središča, nakupovalni centri, hoteli, muzeji občine, trgovine,… Logika: za naše dnevne potrebe je povsem dovolj, da priključimo naše vozilo za 1,5 ure na takšni polnilnici – ko gremo v trgovino, na kosilo, muzej,… Strošek polnjenja bo odvisen od ponudnika. Še vedno je večina destinacijskih polnilnic na voljo za brezplačno polnjenje.

Hira polnjenja

c) hitra polnjenja na potovanju od točke A do točke B. Recimo, da se 2-krat letno odpravimo na dopust. Razdalja v eno smer je 300 km (Srednja Dalmacija in vsa slovenska in avstrijsko koroška smučišča). Na poti bomo morali prevzeti energijo vsaj enkrat. To naredimo na t.i. hitrih polnilnicah. Za te primere ima naše vozilo vgrajen polnilec 40 ali 50kW. Logika: to pomeni, da bomo porabili za 200 km svoje domače energije, dopolnili pa samo še za 100km do cilja, kar pomeni približno 15kWh. Na hitri polnilnici to opravimo v 20 minutah, kar po trenutnem Petrolovem ceniku za SODO polnilnice znaža 20 minut x 0,2 EUR = 4 EUR.

d) polnjenje s prenosno polnilno napravo; namesto da kupujete fiksno domačo polnilno postajo, ki je seveda ne potrebujete, ker šuko polnjenje popolnoma zadostuje, pozornost raje usmerite v prenosno polnilno napravo, npr. polnilna moč 3 x 16A = 3×3,68 = 11kW. To pomeni, da bomo na domačem parkirišču namestili 3-fazno industrijsko vtičnico. Nanjo potem priključimo prenosno polnilno napravo, ki je lahko vključena za domače potrebe. Deluje torej do 5x hitreje kot navadna šuko vtičnica na 2,3 kW, za naše DEMO vozilo s 6,6 ali 7,2 kW to pomeni 3x hitreje. Logika: ko se odpravimo na potovanje, imamo možnost, da našo prenosno polnilno postajo vzamemo s seboj na potovanje, kjer nam bo marsikdaj prihranila nekaj dragocenega časa za hitrejše polnjenje našega DEMO e-vozila.

LOGIČNI SKLEP: Pri kapaciteti hranilnika energije v e-vozilu s 30 in več kWh ni prav nobene potrebe po hitrem polnjenju, razen na potovanju nekajkrat letno, saj večino potreb lahko zadostimo s polnjenjem na navadni šuko domači vtičnici.

V kolikor bi želeli dobiti več informacij o tej tematiki oz. se posvetovati o nakupu prenosne polnilne naprave, nam pišite na info@emobilnost.si